• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
456
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
Hej.
Jag har ansökt om skuldsanering. Fick först ett brev om att dom mottagit min ansökan. Idag fick jag ett sms om att jag fått en handläggare som har börjat på mitt ärende och att hon kommer ringa mig under dagen.
Är det någon som vet vad för typ av frågor hon kommer ha? Är det större chans att man får skuldsanering när dom ringer upp en eller är det något dom gör med alla som ansökt?
Tror att alla får ett samtal...
I mitt fall diskuterades mer eller mindre ingående alla dom större lånens uppkomst och varför dessa förföll till inkasso och KFM-
Jag passade på att beskriva varför det blev som det blev och jag jag gjort eller kunnat göra för att undvika detta.
Ta det bara sakligt och lugnt så skall du se att det löser sig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Någon som gått igenom skuldsanering som kan berätta vad som händer med ens UC score då skuldsaneringen löpt ut, för under skuldsaneringen som jag genomgår just nu så har man INGEN score alls, den dagen man är fri från skuldsanering vad blir ens score då, kan den hoppa från ingen till jättebra om man tjänar hyfsat 45 i månaden och inga skulder, haha ..
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
404
Poäng
557
Hej.
Jag har ansökt om skuldsanering. Fick först ett brev om att dom mottagit min ansökan. Idag fick jag ett sms om att jag fått en handläggare som har börjat på mitt ärende och att hon kommer ringa mig under dagen.
Är det någon som vet vad för typ av frågor hon kommer ha? Är det större chans att man får skuldsanering när dom ringer upp en eller är det något dom gör med alla som ansökt?

Det görs som sagt med alla som söker skuldsanering. Får jag fråga när du skickade in din ansökan? Mest nyfiken på hur dom ligger till tidsmässigt med ansökningar då jag själv skickade in en för nästan 3 månader sedan....
 

Dario

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 Juni 2019
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
20
Poäng
52
Hej alla. Idag är den bästa dagen i mitt liv, ÄNTLIGEN fick jag precis mitt slutliga besked om att jag är beviljad skuldsanering. Kan tillägga att jag ansökt om det tre gånger totalt och fick igenom det nu för tredje gången. Har vart så många sömnlösa dagar, månader och år men äntligen ser jag lite ljus i det hela. Alla ni där uppe ge inte upp och det finns en lösning för oss alla även om det är mörkt. Jag fick totalt vänta 10,5 månad från ansökan till beslut. Och jag vet att väntetiden är de värsta, men håll och och tro på det så kommer det lösa sig.
 

Dario

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 Juni 2019
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
20
Poäng
52
Någon som gått igenom skuldsanering som kan berätta vad som händer med ens UC score då skuldsaneringen löpt ut, för under skuldsaneringen som jag genomgår just nu så har man INGEN score alls, den dagen man är fri från skuldsanering vad blir ens score då, kan den hoppa från ingen till jättebra om man tjänar hyfsat 45 i månaden och inga skulder, haha ..
Undrar samma!
 

HockeyPuck

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
26 Februari 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Hej alla. Idag är den bästa dagen i mitt liv, ÄNTLIGEN fick jag precis mitt slutliga besked om att jag är beviljad skuldsanering. Kan tillägga att jag ansökt om det tre gånger totalt och fick igenom det nu för tredje gången. Har vart så många sömnlösa dagar, månader och år men äntligen ser jag lite ljus i det hela. Alla ni där uppe ge inte upp och det finns en lösning för oss alla även om det är mörkt. Jag fick totalt vänta 10,5 månad från ansökan till beslut. Och jag vet att väntetiden är de värsta, men håll och och tro på det så kommer det lösa sig.
Grattis !

Får man fråga varför det blev avslag dom andra gångerna?
 

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Grattis !

Får man fråga varför det blev avslag dom andra gångerna?
Hej alla. Idag är den bästa dagen i mitt liv, ÄNTLIGEN fick jag precis mitt slutliga besked om att jag är beviljad skuldsanering. Kan tillägga att jag ansökt om det tre gånger totalt och fick igenom det nu för tredje gången. Har vart så många sömnlösa dagar, månader och år men äntligen ser jag lite ljus i det hela. Alla ni där uppe ge inte upp och det finns en lösning för oss alla även om det är mörkt. Jag fick totalt vänta 10,5 månad från ansökan till beslut. Och jag vet att väntetiden är de värsta, men håll och och tro på det så kommer det lösa sig.
Hej alla. Idag är den bästa dagen i mitt liv, ÄNTLIGEN fick jag precis mitt slutliga besked om att jag är beviljad skuldsanering. Kan tillägga att jag ansökt om det tre gånger totalt och fick igenom det nu för tredje gången. Har vart så många sömnlösa dagar, månader och år men äntligen ser jag lite ljus i det hela. Alla ni där uppe ge inte upp och det finns en lösning för oss alla även om det är mörkt. Jag fick totalt vänta 10,5 månad från ansökan till beslut. Och jag vet att väntetiden är de värsta, men håll och och tro på det så kommer det lösa sig.

Grattis va skönt. Hur lång tid mellan ansökningarna väntade du?
 

Dario

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 Juni 2019
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
20
Poäng
52
Grattis va skönt. Hur lång tid mellan ansökningarna väntade du?
Hej. Första gången jag ansökte fick jag börja inleda men fick avslag senare på grund av att den ”nya” handläggarn kom fram till att jag ”aktier” som jag borde sälja, vilket jag absolut inte hade. Min handläggare som gav mig inledandet rekommendera att göra en ny ansökan istället för att överklaga då det kunde ta med än ett år för TR att kolla på mitt ärende. Med andra ord så var detta en helt fel bedömning och det var ett hårt slag mot mig. Men sagt och gjort så gjorde jag en ny ansökan ca en vecka efter att jag hade fått avslag på min första ansökan. Andra gången fick jag en äldre trött kvinna som handlägger som verkade vara riktigt trött på sitt liv. Hon bedömde att jag uppfyllde alla kriterier för att få en skuldsanering men att hon inte såg en ”tydlig brytning” från det att jag hade tagit skulderna. Detta beslut har inte helt oväntat med tanke på min känsla jag fick av denna handläggare vid första kontakt. Jag valde även här att inte överklaga och göra en ny ansökan typ direkt efter beskedet. Vid min tredje ansökan fick jag en så trevlig handläggare som förstod min situation helt och förstod att jag känner mig ”orättvis” behandlad med tanke på vad dom tidigare besluten är baserad på, något som inte alls stämde... Men även om jag har fått vänta i över 10 månader innan jag fick mitt slutgiltiga beslut idag så har jag alltid haft en bra känsla att det ska gå bra men samtidigt att det lika gärna kan gå åt helvete. Men äntligen gick det vägen och tyvärr gör det SÅ mkt beroende på vad man får för handläggare, detta är enligt mig det avgörande för en beviljad skuldsanering. Men alla ni där ute, ge verkligen inte upp och det kommer att lösa sig i slutändan. Hoppas ni fick en någorlunda beskrivningen på min process.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp